W sierpniu 2019 roku postanowiłyśmy sprawdzić, kim są członkinie naszej społeczności – kobiety, które czytają bloga Pani Swojego Czasu, śledzą markę w social mediach oraz kupują jej produkty. Choć temat ten spędzał nam sen z powiek już dłuższy czas, chciałyśmy przygotować w pełni profesjonalną ankietę (przy wsparciu Janiny Bąk znanej powszechnie jako Królowa Statystyki), by otrzymać możliwie jak najbardziej wiarygodne wyniki, jednocześnie nie obciążając nikogo długim, skomplikowanym i nudnym kwestionariuszem, który mało komu chciałoby się wypełniać.

Ciekawi Was, kim są Panie Swojego Czasu, co lubią, czym się zajmują i co je interesuje? Oto najważniejsze wnioski płynące z ankiety, w której wzięło udział 11 000 osób:

Panie Swojego Czasu to… kobiety

W tym punkcie nie będzie absolutnie żadnego zaskoczenia, bowiem przewaga pań nad panami jest miażdżąca – aż 99,33% uczestniczek ankiety to kobiety:

Kim są Panie Swojego Czasu

Jesteście już dorosłe

70% społeczności stanowią osoby w przedziale 25-39 lat:

Ciekawostka: najstarsza z Pań Swojego Czasu ma 89 lat. Przesyłamy gorące pozdrowienia!

Mieszkacie w Polsce lub chcecie tu zamieszkać

88,42% ankietowanych mieszka w Polsce, ale z odpowiedzi wynika, że wiele emigrantek myśli o powrocie do kraju. Jeżeli powodem był fakt, że w sklepie PSC nie realizujemy wysyłek zagranicznych (a zwracałyście na to uwagę!), to przypominamy, że w ostatnich miesiącach sytuacja się zmieniła i spokojnie możecie odbierać przesyłki m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i paru innych europejskich krajach.

Jesteście wykształcone

82,93% Pań Swojego Czasu to osoby z wykształceniem wyższym. 16,12% – ze średnim. Drugi przypadek dotyczy także nastolatek i studentek, których nie brakuje w naszej społeczności, co daje nadzieję na to, że na misji PSC wychowają się kolejne pokolenia kobiet.

Kim są Panie Swojego Czasu

Nie boicie się pracy

Również w pytaniu o status zawodowy jedna z odpowiedzi zdecydowanie przeważa nad innymi – ponad 66% badanych to osoby aktywne zawodowo. Istnieje także spora reprezentacja tych, które łączą naukę z pracą oraz mam na urlopie wychowawczym.

Pracujecie dla innych

Aż 79,37% aktywnych zawodowo Pań Swojego Czasu pracuje dla kogoś.

Macie dzieci… albo ich nie macie

Najrówniejszy podział odpowiedzi pojawił się w przypadku pytania o bycie rodzicem:

Znamy się już dość długo

Zdecydowana większość społeczności obserwuje działania PSC od roku lub kilku lat. Nowych fanek jednak nie brakuje – stanowią one aż 1/3 ankietowanych:

Zbliżyły nas media społecznościowe

Choć jeszcze kilka lat temu to wyszukiwarki ściągały ogromną uwagę na treści Pani Swojego Czasu, obecnie absolutny prym wiodą media społecznościowe – i to właśnie stamtąd przede wszystkim się znamy.

Kim są Panie Swojego Czasu

Gdzie się widujemy?

Odpowiedzi udzielone na to pytanie mogą być świetnym tropem dla osób, które interesują się obecnością w social mediach i pytają, na których źródłach przekazu powinny się skoncentrować. W przypadku marki PSC najwięcej odbiorczyń wybiera Instagrama, ale dużą siłę stanowi także newsletter. Połowa badanych obserwuje również fanpage, czyta bloga oraz należy do grupy Pań Swojego Czasu.

Książka Justyny Kwiatkowskiej - Zadbana finansowo

Tutaj rządzi… czas

Choć ponad połowa ankietowanych poszukuje u PSC materiałów związanych z biznesem, to jednak zdecydowana większość potrzebuje treści na temat zarządzania sobą w czasie. Ale to chyba nic dziwnego w przypadku Pań Swojego Czasu, prawda?

À propos czasu – okazuje się, że ulubionym tematem jest planowanie (to by tłumaczyło gigantyczną popularność Planerów Pełnych Czasu). Wiele kobiet interesują także nawyki, priorytety oraz asertywność.

Kim są Panie Swojego Czasu

W przypadku treści biznesowych najbardziej zależy im na informacjach, jak budować markę osobistą i społeczność, jak działać w social mediach oraz jak budować biznes i sprzedawać.

#kawa rządzi!

Jakie są ulubione treści Pań Swojego Czasu? Oczywiście poniedziałkowa #kawazbudzyńską, która dostarcza cotygodniowego zastrzyku energii i porcji wiedzy. Niemal równie mocno lubiane są krótkie relacje na InstaStories oraz – co jest szczególnie warte podkreślenia – długie, merytoryczne webinary w temacie zarządzania sobą w czasie, organizacji i planowania.

Widzimy się regularnie

Zdecydowana większość Pań Swojego Czasu śledzi na bieżąco to, co dzieje się na blogu oraz w social mediach PSC – niewiele osób (zaledwie 7,44%) przyswaja treści rzadziej niż raz w tygodniu.

Kim są Panie Swojego Czasu

Lubicie robić zakupy w sklepie PSC

Miło jest wiedzieć, że większość odbiorczyń nie tylko „konsumuje” treści, ale także szuka narzędzi, które pomogą je wdrożyć – a do tego właśnie służą produkty Pani Swojego Czasu – planery, książki, segregatory oraz akcesoria ułatwiające planowanie.

Dane dotyczące znajomości oraz zakupu produktów pokazują poniższe wykresy:

Dzielicie się tym, co dla Was wartościowe

W tym temacie istnieje prosta zależność – regularne korzystanie z treści, które się lubi, oznacza dzielenie się nimi dalej. Niemal 80% członkiń społeczności stwierdziło, że polecało i poleca innym to, co oferuje Pani Swojego Czasu.

I to jest dla nas genialny komunikat!

Wiecie, czego Wam trzeba

Bardzo dużą frajdę dało nam czytanie propozycji w temacie nowych produktów oraz płatnych treści merytorycznych. W ankiecie zaznaczane były konkretne opcje (niech żyje #kursoksiążka!), ale też pojawiły się pomysły i spostrzeżenia, które z wielką przyjemnością weźmiemy pod uwagę tworząc kolejne linie produktowe oraz materiały cyfrowe do sklepu Pani Swojego Czasu.

Kim są Panie Swojego Czasu

Wnioski – kim jest statystyczna Pani Swojego Czasu?

Kobietą. I tyle.

Badanie na grupie 11 000 fanek/czytelniczek/obserwatorek PSC pozwoliło na wysnucie jednego niepodważalnego wniosku – Panie Swojego Czasu są kobietami. „Też mi odkrycie” – mruknie ktoś. Ale to jest w tym najciekawsze – bo każda może dołączyć do tego grona.

Nie istnieje statystyczna Pani Swojego Czasu. Istnieją za to dziesiątki tysięcy kobiet – jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie klientki i członkinie społeczności PSC w internecie – które mają dzieci lub nie, lubią kawę lub nie, czytają newsletter lub nie. Jednakże bez względu na wiek, wykształcenie, status zawodowy, miejsce zamieszkania czy kolor oczu – wszystkie z jakiegoś powodu postanowiły skorzystać z wiedzy Pani Swojego Czasu, jej produktów oraz darmowych treści. I większość zostaje na lata, poleca dalej, wciąż angażuje się w bliski kontakt. A wiele wykorzystuje szansę, by mieć wpływ na to, co w przyszłości otrzymają wszystkie członkinie tej ogromnej społeczności. Dlatego wypełniły ankietę, dołączyły do Klubu PSC, piszą maile i wiadomości – bo wiedzą, czego chcą i potrafią to wyrazić głośno.

Dla nich, dla Was wszystkich – stworzona przez Olę Budzyńską marka wciąż będzie się rozwijać i oferować kolejne treści oraz produkty, które pomagają i dają wartość.

Miło było poznać Was bliżej, drogie Panie Swojego Czasu!