W sierpniu 2019 roku postanowiłyśmy sprawdzić, kim są członkinie naszej społeczności – kobiety, które czytają bloga Pani Swojego Czasu, śledzą markę w social mediach oraz kupują jej produkty. Choć temat ten spędzał nam sen z powiek już dłuższy czas, chciałyśmy przygotować w pełni profesjonalną ankietę (przy wsparciu Janiny Bąk znanej powszechnie jako Królowa Statystyki), by otrzymać możliwie jak najbardziej wiarygodne wyniki, jednocześnie nie obciążając nikogo długim, skomplikowanym i nudnym kwestionariuszem, który mało komu chciałoby się wypełniać.

Ciekawi Was, kim są Panie Swojego Czasu, co lubią, czym się zajmują i co je interesuje? Oto najważniejsze wnioski płynące z ankiety, w której wzięło udział 11 000 osób:

Panie Swojego Czasu to… kobiety

W tym punkcie nie będzie absolutnie żadnego zaskoczenia, bowiem przewaga pań nad panami jest miażdżąca – aż 99,33% uczestniczek ankiety to kobiety:

Kim są Panie Swojego Czasu

Jesteście już dorosłe

70% społeczności stanowią osoby w przedziale 25-39 lat:

Ciekawostka: najstarsza z Pań Swojego Czasu ma 89 lat. Przesyłamy gorące pozdrowienia!

Mieszkacie w Polsce lub chcecie tu zamieszkać

88,42% ankietowanych mieszka w Polsce, ale z odpowiedzi wynika, że wiele emigrantek myśli o powrocie do kraju. Jeżeli powodem był fakt, że w sklepie PSC nie realizujemy wysyłek zagranicznych (a zwracałyście na to uwagę!), to przypominamy, że w ostatnich miesiącach sytuacja się zmieniła i spokojnie możecie odbierać przesyłki m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i paru innych europejskich krajach.

Jesteście wykształcone

82,93% Pań Swojego Czasu to osoby z wykształceniem wyższym. 16,12% – ze średnim. Drugi przypadek dotyczy także nastolatek i studentek, których nie brakuje w naszej społeczności, co daje nadzieję na to, że na misji PSC wychowają się kolejne pokolenia kobiet.

Kim są Panie Swojego Czasu

Nie boicie się pracy

Również w pytaniu o status zawodowy jedna z odpowiedzi zdecydowanie przeważa nad innymi – ponad 66% badanych to osoby aktywne zawodowo. Istnieje także spora reprezentacja tych, które łączą naukę z pracą oraz mam na urlopie wychowawczym.

Pracujecie dla innych

Aż 79,37% aktywnych zawodowo Pań Swojego Czasu pracuje dla kogoś.

Macie dzieci… albo ich nie macie

Najrówniejszy podział odpowiedzi pojawił się w przypadku pytania o bycie rodzicem:

Znamy się już dość długo

Zdecydowana większość społeczności obserwuje działania PSC od roku lub kilku lat. Nowych fanek jednak nie brakuje – stanowią one aż 1/3 ankietowanych:

Zbliżyły nas media społecznościowe

Choć jeszcze kilka lat temu to wyszukiwarki ściągały ogromną uwagę na treści Pani Swojego Czasu, obecnie absolutny prym wiodą media społecznościowe – i to właśnie stamtąd przede wszystkim się znamy.

Kim są Panie Swojego Czasu

Gdzie się widujemy?

Odpowiedzi udzielone na to pytanie mogą być świetnym tropem dla osób, które interesują się obecnością w social mediach i pytają, na których źródłach przekazu powinny się skoncentrować. W przypadku marki PSC najwięcej odbiorczyń wybiera Instagrama, ale dużą siłę stanowi także newsletter. Połowa badanych obserwuje również fanpage, czyta bloga oraz należy do grupy Pań Swojego Czasu.

Tutaj rządzi… czas

Choć ponad połowa ankietowanych poszukuje u PSC materiałów związanych z biznesem, to jednak zdecydowana większość potrzebuje treści na temat zarządzania sobą w czasie. Ale to chyba nic dziwnego w przypadku Pań Swojego Czasu, prawda?

À propos czasu – okazuje się, że ulubionym tematem jest planowanie (to by tłumaczyło gigantyczną popularność Planerów Pełnych Czasu). Wiele kobiet interesują także nawyki, priorytety oraz asertywność.

Kim są Panie Swojego Czasu

W przypadku treści biznesowych najbardziej zależy im na informacjach, jak budować markę osobistą i społeczność, jak działać w social mediach oraz jak budować biznes i sprzedawać.

#kawa rządzi!

Jakie są ulubione treści Pań Swojego Czasu? Oczywiście poniedziałkowa #kawazbudzyńską, która dostarcza cotygodniowego zastrzyku energii i porcji wiedzy. Niemal równie mocno lubiane są krótkie relacje na InstaStories oraz – co jest szczególnie warte podkreślenia – długie, merytoryczne webinary w temacie zarządzania sobą w czasie, organizacji i planowania.

Widzimy się regularnie

Zdecydowana większość Pań Swojego Czasu śledzi na bieżąco to, co dzieje się na blogu oraz w social mediach PSC – niewiele osób (zaledwie 7,44%) przyswaja treści rzadziej niż raz w tygodniu.

Kim są Panie Swojego Czasu

Lubicie robić zakupy w sklepie PSC

Miło jest wiedzieć, że większość odbiorczyń nie tylko „konsumuje” treści, ale także szuka narzędzi, które pomogą je wdrożyć – a do tego właśnie służą produkty Pani Swojego Czasu – planery, książki, segregatory oraz akcesoria ułatwiające planowanie.

Dane dotyczące znajomości oraz zakupu produktów pokazują poniższe wykresy:

Dzielicie się tym, co dla Was wartościowe

W tym temacie istnieje prosta zależność – regularne korzystanie z treści, które się lubi, oznacza dzielenie się nimi dalej. Niemal 80% członkiń społeczności stwierdziło, że polecało i poleca innym to, co oferuje Pani Swojego Czasu.

I to jest dla nas genialny komunikat!

Wiecie, czego Wam trzeba

Bardzo dużą frajdę dało nam czytanie propozycji w temacie nowych produktów oraz płatnych treści merytorycznych. W ankiecie zaznaczane były konkretne opcje (niech żyje #kursoksiążka!), ale też pojawiły się pomysły i spostrzeżenia, które z wielką przyjemnością weźmiemy pod uwagę tworząc kolejne linie produktowe oraz materiały cyfrowe do sklepu Pani Swojego Czasu.

Kim są Panie Swojego Czasu

Wnioski – kim jest statystyczna Pani Swojego Czasu?

Kobietą. I tyle.

Badanie na grupie 11 000 fanek/czytelniczek/obserwatorek PSC pozwoliło na wysnucie jednego niepodważalnego wniosku – Panie Swojego Czasu są kobietami. „Też mi odkrycie” – mruknie ktoś. Ale to jest w tym najciekawsze – bo każda może dołączyć do tego grona.

Nie istnieje statystyczna Pani Swojego Czasu. Istnieją za to dziesiątki tysięcy kobiet – jeżeli weźmiemy pod uwagę wszystkie klientki i członkinie społeczności PSC w internecie – które mają dzieci lub nie, lubią kawę lub nie, czytają newsletter lub nie. Jednakże bez względu na wiek, wykształcenie, status zawodowy, miejsce zamieszkania czy kolor oczu – wszystkie z jakiegoś powodu postanowiły skorzystać z wiedzy Pani Swojego Czasu, jej produktów oraz darmowych treści. I większość zostaje na lata, poleca dalej, wciąż angażuje się w bliski kontakt. A wiele wykorzystuje szansę, by mieć wpływ na to, co w przyszłości otrzymają wszystkie członkinie tej ogromnej społeczności. Dlatego wypełniły ankietę, dołączyły do Klubu PSC, piszą maile i wiadomości – bo wiedzą, czego chcą i potrafią to wyrazić głośno.

Dla nich, dla Was wszystkich – stworzona przez Olę Budzyńską marka wciąż będzie się rozwijać i oferować kolejne treści oraz produkty, które pomagają i dają wartość.

Miło było poznać Was bliżej, drogie Panie Swojego Czasu!