Podcast: Play in new window | Download
Na początku mam WIELKĄ prośbę – wysłuchaj podcastu do końca! Do ostatnich sekund! To jest przecież podcast „od kuchni” i na końcu znajdziesz właśnie kuchnię robienia podcastu! Wg mnie to najciekawszy fragment całego nagrania 😉
A teraz mięsko 🙂
Jak odnaleźć się na Facebooku? Jak prowadzić swój fanpejdż, by był on ciekawy, przyciągający nowych fanów i budził zaangażowanie?
Muszę nieskromnie przyznać, że na Facebooku czuję się jak w domu.
Od sierpnia 2014 roku zbudowałam samodzielnie fanpejdż Pani Swojego Czasu, który dzisiaj liczy sobie prawie 41 tysięcy fanów (stan na 18 kwietnia 2017). Samodzielnie, to znaczy bez korzystania z usług agencji oraz osób specjalizujących się w tym zagadnieniu, aczkolwiek uczyłam się na ten temat bardzo dużo (gdzie i u kogo – mówię w podcaście).
Oczywiście nie mam całej wiedzy technicznej i nie znam regulaminu Fb na pamięć, ale wiem, co tam działa i co jest skuteczne.
I z lekkim przerażeniem obserwuję jak bardzo wielu kobietom próbującym rozwijać swój biznes tej wiedzy brakuje! I jak bardzo posługują się w swoim działaniu stereotypami i przekonaniami, które im mocno szkodzą (typu: „tylko zasięg organiczny jest fajny”, „stosowanie reklam to siara” oraz „tylko publikując 58 razy dziennie masz szansę na sensowny zasięg”).
Dzisiaj dzielę się z Wami moją wiedzą i doświadczeniem. Pamiętajcie, że to, o czym mówię w podcaście jest oparte na moim doświadczeniu, a to oznacza, że u Ciebie może to wyglądać inaczej. Nie ma innej metody sprawdzania czy coś zadziała, czy też nie, jak testowanie. I testowanie. I ponowne testowanie. Oczywiście połączone z wyciąganiem wniosków i wprowadzaniem zmian!
W tym odcinku dowiesz się:
– Co robić w samych początkach prowadzenia fanpage’a na Facebooku?
– Po co ludzie wchodzą na Facebooka?
– Kim są Twoi fani?
– Dlaczego Twoi fani mają czytać Twojego fanpage’a?
– Od czego zacząć prowadzenie fanpage’a?
– Dlaczego nie warto prowadzić biznesu ze swojego prywatnego profilu na Facebooku?
– Jak zadbać o to, by każdy na Facebooku wiedział czym się zajmujesz i jak Cię odnaleźć?
– Jak zrobić dobre cover photo i po co Ci one?
– Dlaczego nie warto zapraszać znajomych do polubienia swojej strony (!)
– Dlaczego warto działać w sposób systematyczny
– Jak i gdzie znaleźć swoich obserwatorów?
– W jaki sposób komentować u innnych?
– Reklama na Facebooku – w jaki sposób ją tworzyć?
– Dlaczego uczę się z anglojęzycznych źródeł?
– Jakie posty budują zaangażowanie?
– Ile osób obsługuje mój fanpage?
– Czy śledzę klikalność swoich postów?
Linki do osób, miejsc i firm wymienionych w tym odcinku:
– Canva – bezpłatny program do tworzenia grafik
– Graph Search –
– Janina Daily – przykład świetnej rozrywki na Facebooku
Moje źródła wiedzy na temat Facebooka:
– Amy Porterfield
– Jon Loomer
– Rick Mulready
– Artur Jabłoński
Podcast z Arturem u Marka Jankowskiego z Małej Wielkiej Firmy
– Socjomania
– Social Media Mixer
– Sprawny Marketing
Jakimś cudem nie wymieniłam w podcaście jeszcze jednej kobiety, która absolutnie zasługują na to, żeby być wymieniona w kontekście budowania zaangażowania na Facebooku.
Jest nią Joanna Ceplin, której wiedza na temat Facebooka i generalnie mediów społecznościowych dosłownie powala na kolana. Jeśli czegoś nie wiem jak zrobić, co mogę osiągnąć itp. od razu uderzam do Joasi, bo znam ją osobiście i wiem, że to, o czym mówi jest warte polecenia.
WOLISZ CZYTAĆ, NIŻ SŁUCHAĆ?
No problem! Kliknij TUTAJ, aby pobrać transkrypcję podcastu.